Zirkonyum Diş Kaplama

Günümüz teknolojisiyle farklı bir boyuta taşınan kaplamalar, metal destekli ve metal desteksiz olarak iki çeşitte sunuluyor. Diş hekimleri, kişilerin ihtiyaçlarına ve taleplerine göre hastaları farklı kaplama seçeneklerine yönlendirmektedirler. Bu noktada daha estetik ve doğal görünen bir gülüş isteyenlerin ilk tercihi ise zirkonyum alt yapılı metal destekli kaplamalar oluyor.

Zirkonyum metal kaplamalar, porselen kaplamalara göre her zaman daha doğal ve daha estetik durmaktadırlar. Beyaz renkli bir materyal olan zirkonyum, estetik etkinliği yüksek olduğundan ön dişlerde daha fazla tercih edilir. Ayrıca zirkonyum, genel olarak diş yüzeyine uygulanırken eksik diş bölgeleri için de uygulanır.

Zirkonyum Kaplama Nasıl Yapılır?

Zirkonyum kaplama, diş hekimleri tarafından sıklıkla kullanılan yöntemlerden biridir. Bu noktada ilk defa zirkonyum kaplama yaptırmak isteyen kişiler, uygulamanın nasıl olacağını da merak ediyorlar. İşlemlere başlamadan önce mutlaka diş hekimi tarafından dişte olan sorunlar tespit edilmektedir. Sorunlar giderildikten sonra işlemlere başlanması için hastaya lokal anestezi uygulanır.

Lokal anestezinin ardından dişler gerektiği kadar küçültülerek dişlerden yumuşak malzemelerle veya dijital araçlarla ölçü alımı yapılır. Renk skalasına da bağlı kalınarak hastanın fikri alınır ve en iyi renk uyumu kaplama ile sağlanır.

İşlemlerin ardından gerçek zirkonyum kaplamalar hazırlanana kadar hassasiyet probleminin önüne geçmek ve estetik görüntüyü bozmamak adına ağız içerisine geçici dişler yerleştirilir. Daha sonra ortalama 5 gün içerisinde ölçülü şekilde hazırlanan zirkonyum dişler hazır hale getirilir. Hazırlanan dişler hastaya sunulur ve hasta onayı alındıktan sonra geçici dişler çıkartılarak gerçek zirkonyum kaplamalar takılır. Bu sırada dişleri ağız içerisinde sağlamlaştırabilmek için şeffaf yapıştırıcılar tercih edilir.

Zirkonyum kaplamalar ağız içerisine yerleştirildikten sonra tedavi sonrası bakım süreci başlamaktadır. Özellikle dişlerin yerleştirilmesinden yarım saat boyunca hastaların herhangi bir şey yememeleri şarttır. Ayrıca hastalar, kaplamaları kontrol ettirmek için mutlaka belirli aralıklarda kontrollere de gitmelidirler.

Zirkonyum Kaplamaların Özellikleri Nelerdir?

Zirkonyum kaplamalar, günümüzde hem üst hem de alt dişlere yapılabilirken doğallıkları ve estetik görünüşleriyle herkes tarafından beğenilmektedir. Bu noktada zirkonyum kaplama, genel olarak arka dişlerde sağlamlık sunarken ön dişlerde en iyi estetik görüntüyü sunar.

Zirkonyum kaplamalar, özel fırınlanma işlemlerinden geçirilerek üretildiklerinden uzun yıllar süren bir sağlamlık sunmaktadırlar. Ayrıca bu özellikleri ile kırılmalara, çatmalara ve aşınmalara dair son derece kararlı yapıya sahiptirler. Korozyona karşı dirençli olan zirkonyum kaplamalar, doğal diş minesinde olan ışık geçirgenliğini de bünyesinde barındırır.

Metal yapı içermeyen zirkonyum kaplamalar, vücutla tamamen uyumludur ve herhangi bir sorun teşkil etmez. Uzun yıllar güvenle kullanılabilen kaplamalar, az ışık geçirgenliğine sahip olduğundan dişlerde hassasiyet sorununa da neden olmaz.

Ayrıca metal içermediğinden ağızda tat değişimi yapmayan zirkonyum kapmalar, ağız kokusunu azaltırken dişlerde koyu renklerin oluşmasına da neden olmaz. Ayrıca doğal dişlere kıyasla renk değişimi bir hayli azdır ve alerjik reaksiyonlara da çok az rastlanır. Son olarak yüzeylerinin parlak – pürüzsüz olduğunu ve plak birikiminin olmadığını da belirtmekte yarar var.

Zirkonyum Kaplamaların Avantajları Nelerdir?

Son zamanlarda zirkonyum kaplama yaptırmak isteyen herkes, ilgili kaplamaların diğer kaplamalara nazaran nasıl avantajlara sahip olduklarını da merak ediyorlar. Zirkonyum kaplamalar, diğer kaplamalara göre orijinale en yakın görüntüyü sunmaktadırlar. Üstelik zirkonyum kaplamalar, diğer kaplamaların aksine diş eti için herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Oldukça şeffaf ve doğal görünen zirkonyum kaplamalar, diş etlerinde koyuluk oluşturmaz ve siyah yansıması gibi sorunlara da sebebiyet vermez.

Vücutla tam uyumlu çalışan zirkonyum kaplamalar, sıcağa ve soğuğa bir hayli dayanıklı olduğundan hassasiyet problemine de neden olmaz. Metal alerjisi olanlar için en ideal diş operasyonlarından olan zirkonyum kaplamalar, sigara ve kahve kullanımı gibi nedenlerle oluşan lekelenmeleri de en aza indirebilmektedir.

Zirkonyum Tedavisinde Ağrı Oluyor Mu?

Şimdilerde zirkonyum tedavi almak isteyen birçok kişi, tedavi sürecinin nasıl olduğu ve zirkonyum kaplamanın avantajlarının yanı sıra tedavide ağrı olup olmadığını da merak etmektedirler. Profesyonel ve deneyimli kişiler tarafından yapılan zirkonyum kaplama işlemleri, herhangi bir sorun oluşmadan tamamlanabilmektedir. Ayrıca zirkonyum kaplama takılmadan önce dişlerin inceltilmesi sırasında da lokal anestezi uygulandığından hastalar herhangi bir ağrı hissetmezler.

Bunun yanı sıra profesyonel zirkonyum kaplama işlemlerinde dişin rengine en uygun işlemler sunulduğundan geçici bir kaplama ile hassasiyet riski de en aza indirilir. Fakat bazı hastalarda nadir de olsa operasyondan sonra hassasiyet sorununun oluştuğu görülebilmektedir. Kısacası operasyon sürecinin, kalıcı dişlerin yerleştirilmesinin ve tedavi sonrasının ağrısız bir şekilde tamamlandığını belirtmekte yarar var.

Zirkonyum Kaplama Diş Etine Zararlı Mıdır?

Daha önce diş eti problemleri yaşamış olan birçok kişi, zirkonyum kaplama yaptırmadan önce ilgili işlemin diş etine bir zararı olup olmadığını merak etmektedirler. Bu noktada zirkonyum kaplama sırasında kullanılan her materyal, hassas doku dostu bir özelliğe sahiptir. Bu nedenle metal destekli kaplamalarda olduğu gibi diş etinde herhangi bir iltihaplanma veya kararma görülmemektedir.

Uzmanlar, zirkonyum alt yapılı olarak kullanılan kapmaların diş eti ile bir hayli uyumlu olduğuna kanaat getirmişlerdir. Bu noktada metal porselen kaplama materyallerinde olan diş eti hastalıkları riskleri, zirkonyum kaplamalarda görülmemektedir. Bu nedenle diş eti sorunlarını düşünmeden profesyonel ve deneyimli kişiler aracılığıyla gönül rahatlığıyla zirkonyum kaplama tedavisini yaptırabilirsiniz.

Zirkonyum Diş Kaplama Tedavisi Ne Kadar Sürüyor?

Zirkonyum diş kaplama tedavisi ile ilk defa tanışacak kişiler, sürecin baştan sonra ne kadar sürdüğünü merak etmektedirler. Bu noktada zirkonyum kaplama, hızlı bir tedavi süreci arayanların adeta imdadına koşmaktadır. Uzmanlar, diş etlerinin kontrolü ve protez uyarlama süreci sırasında herhangi bir ekstra tedaviye ihtiyaç duymayan hastaların ortalama 1 hafta içerisinde uygulamayı yaptırabileceklerini ifade ediyorlar.

Bu noktada zirkonyum diş kaplaması tedavisi yaptırmak isteyen hastalarda mutlaka dikkat edilmesi gereken nokta diş etleridir. Diş etlerinde rahatsızlık olan kişilerde kaplama öncesi tedavilerin yapılması gerekmektedir. Aksi halde kaplamalardan alınacak verim düşmekte ve kişiler için geri dönüşü olmayan sorunlar ortaya çıkmaktadır. Uzman hekimlerin süreç başındaki muayenelerinde diş eti rahatsızlığı çıkan bireyler, ekstra tedavi süreçlerine gireceklerinden kaplama uygulamasının da 1 haftadan uzun süreceği söylenebilmektedir.

Zirkonyum diş kaplama hakkında sıkça sorulan sorular

Zirkonyum diş kaplaması, doğal diş rengine yakın bir renge sahip, dayanıklı ve estetik bir kaplama malzemesidir. Zirkonyum oksit adı verilen bir seramik malzemeden üretilir ve dişlerin yeniden şekillendirilmesi veya düzeltilmesi için kullanılır.
Zirkonyum diş kaplamasının avantajları arasında doğal görünümü, dayanıklılığı, uzun ömürlü olması, alerji riskinin düşük olması ve çürümeye karşı direnç göstermesi sayılabilir.
Zirkonyum diş kaplamaları son derece dayanıklıdır. Doğru şekilde bakıldığında ve düzenli diş hijyeni uygulandığında, zirkonyum kaplamaların ömrü genellikle 10 yıldan daha fazla olabilir.
Zirkonyum diş kaplaması prosedürü, hastanın diş durumuna ve tedavinin karmaşıklığına bağlı olarak değişir. Ancak genellikle birkaç ziyarette tamamlanabilir. Önce dişlerin hazırlanması, sonra ölçü alınması ve son olarak da kaplamanın yerleştirilmesi adımlarından oluşur.